onsdag den 7. januar 2015

Hospitalstasken

I starten af september pakkede jeg den famøse hospitalstaske til barselsgangen og skrev her et indlæg om den. Efter at have gjort mig mine egne erfaringer, har jeg dog et par ændringer til listen.

Obs listen nedenfor er tænkt til førstegangefødende, som vælger at blive på patienthotellet. Er man flergangsfødende bliver man som udgangspunkt sendt hjem efter en håndfuld timer og man kan derfor stryge en del af tingene.

□ blødt toiletpapir (jeg brugte det ikke, men det kunne godt være relevant)

□ bind til hjemturen (ikke de almindelige, men nærmere Tenaagtige bind)
□ kamera (husk at lade op)
□ amme-bh 
□ amme-indlæg

□ behageligt tøj til mor (trusser, strømper, bukser og trøjer) På hospitalet brugte jeg dog deres tøj
□ tøj til baby, når man skal hjem (body, strømper, heldragt, hue, køredragt)
□ tøj til far og toilettaske
□ frugt, kiks, druesukker…
□ autostol
□ hjemmesko
□ toilettaske (linsebæger, linsevæske, briller, shampoo, ansigtscreme, vatpinde, tandbørste, tandpasta, læbepomade og hårvoks)
□ mobil og oplader
□ blødt tæppe til baby
□ velkommen-til-verden-bamse
□ vandrejournal
□ sygesikringsbevis
□ drikkedunk (nemmere at drikke af den, end at far skal finde et glas og evt. sugerør)
□ ammepude
□ evt. madpakke afhængig af hvornår I tager afsted
□ stofbleer
□ papir og kuglepen til noter
Før stod der også ting som iPad, blade og bøger på listen. Men jeg fik slet ikke brugt de ting. Selve tiden på fødegangen gik hurtigt og ca. 3 timer efter ankomst, var C kommet til verden. Selvom vi bagefter var 2 dage på patienthotellet, havde jeg slet ikke overskud til eller brug for iPad eller bog... Jeg havde også skrevet morgenkåbe på. Den fik jeg slet ikke brugt, men havde der været koldt på hospitalet, havde den nok været rar.

P.s: jeg havde printet pakkelisten ud og sat kryds ved de ting, der allerede var pakket ned. Den lå fremme ved taskerne. Det var en klar hjælp for far, som måtte pakke færdigt midt om natten, da vi skulle afsted.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar