søndag den 4. januar 2015

Det går skide godt

Fuck janteloven. Jeg er mega stolt over mig selv. De sidste tre dage, har vi været ude og gå. Den første dag gik far med og der holdt lillemanden i 12 min, før han begyndte at brokke sig og vi gik tilbage. I går gik vi en tur alene om formiddagen og her holdt han i 45 min! Jeg afprøvede en ny fremgangsmåde, hvor jeg først gik, da han havde sovet en god lur, spist og leget en times tid. Så altså relativt kort tid før han normaltvis ville gå kold. I går lå han og snakkede og kiggede i barnevognen 18 minutter, før han begyndte at klynge lidt. Han fik sutten et par gange (hvilket han ellers heller ikke gider) og faldt så i søvn. Jeg var så glad og stolt, at jeg havde lyst til at stoppe en forbigående hundelufter, for begejstret at pege ned i barnevognen og prale. Jeg startede med at zigzagge på de nærliggende veje og begyndte at bevæge mig længere væk, da han faldt i søvn. I dag gik vi en tur, hvor far gik med halvdelen af vejen og det blev til 50 min! Han faldt i søvn efter 15 min. Igen lykkedes det ham, at sutte sig selv i søvn med sutten.

Simpelthen så dejligt og befriende, at kunne komme ud og strække benene og få lidt røde kinder. Jeg vil fortsætte med at komme ud hver dag og er overbevist om, at det her kommer til at have en stor betydning for mit humør - ikke fordi jeg render rundt og er ked af det hele tiden, men man har altså brug for at komme ud og blive luftet lidt. I morgen skal vi ned til sundhedsplejersken, hvor han skal have sin 3 måneders vaccine.





2 kommentarer:

  1. Hej Maj. Du SKAL da også bare være stolt! Hold op hvor er lillemanden bare skøn;-) her bliver min lillemand 1 år på fredag-det er bare gået så hurtigt. Er i fuld gang med arbejdet, det er hårdt med godt. Når din lillemand kan klare lange ture, håber jeg at se dig i Valby.
    Knus Sandra

    SvarSlet
    Svar
    1. Takker :) Og hold nu op, allerede et år gammel. Ja tiden går hurtigt. Her må de først starte i dagis på dagen de fylder et år, så jeg starter først arbejde igen d. 1. oktober. Det virker så langt væk og alligevel allerede så tæt på. Glæder mig også til at se jer igen :)

      Slet