lørdag den 12. juli 2014

Der tælles fortsat ned

Nu er der kun 12 dage tilbage på arbejdet. I går var jeg på café med nogle af mine studieveninder (ergologen som vi kalder den). Den ene havde sin kun 4 uger gamle baby med. Han var vældig sød, men det var også vældig surrealistisk, at vi om 10 uger og 3 dage (ca) også har sådan en lille en. Lige nu forholder jeg mig ikke så meget til det. Eller... jeg er mægtig gravid og render rundt med en kæmpe mave, med et minimenneske, som gør gymnastik på de mærkeligste tidspunkter. Men det er stadig mærkeligt, at forholde sig til, at der snart kommer et faktisk menneske ud af det.

Vi var været forbi Babysam for 100. gang. Først kiggede vi barnevogn og fik der at vide, at der ville være udsalg ugen efter. Så kom vi igen ugen efter, hvor vi købte en altanbarnevogn og en lift. Her fik vi så at vide, at rundt regnet alt deres Emmaljunga var udsolgt, da de nye modeller kommer til aug/sep. Ugen efter ville de have et katalog, som man kunne kigge i. Så kom vi igen ugen efter og kiggede kataloget. Der var nogle fine nye farver og vi besluttede os for en. Men de kunne først dagen efter sige, hvornår den kunne leveres. Manden måtte så ringe dagen efter og den ville komme i butikken omkring terminsdato - ingen problem, da vi jo har liften og den anden barnevogn. Så ville vi bestille den, men man skulle fysisk ned i butikken, da der skulle betales dipositum. Så i torsdags var vi nede i Babysam endnu en gang. Kombibarnevognen er nu bestilt med dertil matchende pusletaske. Rart at kunne sætte kryds ved det på listen.

Vi endte med en Emmaljunga Duo Edge Combi i farven "blue/lime". Hertil følger 5-punkts-sele, regnslag, madras, insektnet og solsejl. Vi har valgt stellet med svingbare forhjul og punkterfri dæk. Da det er en kombivogn, kan den laves om til en klapvogn, der er bare ingen billeder på nettet af det endnu. Klapvognsdelen er vendbar og styret er indstilligt i højden. Den skal vi nok blive glade for.


Ellers går tingene bare sin gang. Jeg synes stadig, der er alt for få timer i døgnet og glæder mig til at gå på barsel. Den stakkels mand har fortsat gang i 100 forskellige projekter, som jeg ikke kan hjælpe med og jeg tror også, at han glæder sig til at få ferie. Vi har tænkt os at tage en weekend til Bornholm i ferien - bare for lige at komme lidt afsted sammen i andre rammer end herhjemme, hvor samvittigheden hele tiden påpeger ufærdige projekter.

Jeg er nu i 29+4 og har taget 5 kg på. Maven strutter og er efterhånden i vejen ved en del forskellige aktiviteter - hvem vidste, at det er så hårdt at barbere ben og tage sko på. Han gør opmærksom på sig selv og maven hopper og danser, når han laver gymnastik. Jeg går mere end langsomt pga. ligamentsmerter og har fortsat en iskiasnerve, som gør vrøvl. Men det hele er forventeligt og så længe jeg tager den med ro, går det helt fint. Haven står i fuldt flor, men er frygteligt forsømt for tiden. I hverdagene, når aftensmaden endelig er lavet og indtaget, er jeg helt drænet for energi og forvandles til en sofakartoffel med hævede ben. Så det er stort set kun i weekenden, at haven får lidt kærlighed - og selv her får den ikke så meget, som den burde. Men den belønner os alligevel med lækre ting, bl.a. en masse ærter for tiden.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar