mandag den 28. juli 2014

Den udtørrede og forsømte køkkenhave

Som I jo nok har bemærket, så har der været mere end varmt den senere tid. Jeg synes, ikke umiddelbart det er en fest som højgravid, men min køkkenhave værdsætter det bestemt heller ikke. Ikke fordi den ikke kan lide solens livsgivende stråler, men fordi hende den tykke forsømmer vandingen på det groveste. Men i dag fik jeg endelig sneget mig derud og givet det en ordentlig omgang. Noget står stadig pænt og andet hænger kun lige akkurat i. Jeg satser på, at blive en bedre havesitter, når jeg går på barsel.
 
Lilla, gule og grønne stangbønner er godt viklet ind i hinanden og de første lilla bønner er begyndt at kigge frem
Græskarplanten er, som forventet, gået pænt meget amok størrelsesmæssigt
Brombærrene (okay, et i al fald) er endelig begyndt at få farve - MUMS
Lilla, røde og hvide bladbeder står flot trods tørke og forsømmelse - glæder mig til at smage dem
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar