søndag den 5. januar 2014

Lush, Berlin

Vi ankom til Berlin lørdag eftermiddag og jeg fik præsteret at hive manden med ud på en lille rundtur. Vi tog toget til Friedrichstraße og lige hvor man kommer ud af stationen, ligger den fineste lille Lush butik.


Lush laver frisklavede, håndlavede, fair, ikke-dyretestede og vegetariske plejeprodukter, hvor en stor del af dem er veganske. De er tydeligt mærkede, så det er nemt at finde frem til hvilke der er veganske. Jeg plejer bl.a. at bruge deres Marilyn hårkur, som er til "fine, fair, blonde hair". Jeg plejer at bestille dem fra England og det var derfor en luksus bare at kunne tage produkterne ned fra hylderne, uden at skulle tænke på porto.

Der ligger fire butikker i Berlin.

Boulevard Berlin (Steglitz)
Schlossstr. 15


Wilmersdorfer Str. 46
10627 Berlin 


Friedrichstr. 96
10117 Berlin


Alexanderplatz
Rathausstr. 5

10178 Berlin

Da man trådte ind i butikken blev man overvældet af et væld af stærke duftindtryk og man måtte krybe rundt om de andre kunder. Det var tydeligvis et populært sted og sikken fryd at kunne gå rundt og udvælge lækre veganske produkter. Jeg endte med et købe min sædvanlige hårkur og Dirty hårstyling creme. Efter jeg har fået kort hår, har jeg ledt efter noget vegansk til at sætte håret med. Jeg har nu testet Dirty hårcremen og den fungerer rigtig fint. Den har en lidt stærk duft ("Gorilla parfume"), men den fortager sig efterhånden. Jeg købte også en Avobath badebombe, som er "A bright green citrussy bath bomb to cheer the spirits and feed thirsty skin". Den dufter af citrongræs og bergamotolie. Badebomberne bruges i badevandet, hvor de opløses og farver og tilføjer duft. Sådan en lille kugle dufter helt overvældende og mit værelse duftede efter få dage af en hel Lush butik - den er derfor nu vakumeret. På billedet ser i en anden lille pose, det er en lille gave til min søster, som også er veganer.







 
Vi kom forbi butikken en anden dag også, så købte en xtra Dirty hårcreme - nu når den er god, kan man lige så godt købe en xtra og slippe for portoen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar