fredag den 27. februar 2015

The Vegan Bar

The Vegan Bar
Södra Skolgatan 45
http://www.veganbar.se/

Åbningstider:
- Man-tor: 11-23
- Fre: 11-01
- Lør: 12-01
- Søn: 13-23

I midten af februar åbnede The Vegan Bar i Malmø. Det er en kombineret bar og burgerjoint tæt på Möllevångstorget. Hvis man kommer fra Danmark, står man af på Triangeln station og går op af Södra opgangen og så er der ca. 5 min gang dertil. Man kan jo lige smutte omkring Ica Söder, som ligger på vejen og har en imponerende veg* afdeling.

Når man har forceret tre trappetrin (hvilket godt kan lade sig gøre med en barnevogn, da en af de ansatte straks kom mig til undsætning og hjalp med at løfte den ind) kommer man ind i et lille, men rummeligt forlokale, hvor baren er og bagved er der et mindre baglokale. Der var god plads og det var ikke noget problem, at jeg havde barnevognen med ind.

Der er 10 forskellige burgere at vælge imellem. Man vælger, om man vil have lyst eller mørkt brød og om man vil have en whiskeymarineret sojabøf eller en kikærtebøf. Priserne ligger mellem 89-139 sek (svarende til 72-112 dkr). De byder bl.a. på en:

- Vegana: mayo, salte agurker, salat, karamelliserede løg, frisk hvidløg, marinerede soltørrede tomater, squash, røget "skinke", italiensk "ost", babyspinat, ruccula, mangold og valnøddemayo.

Jeg fik:
- Mustard & Mayo: mayo, salte agurker, salat, tomater, karamelliserede løg, "cheddarost", "bacon" og sennepsmayo.

Hertil var der pommes frites og ketchup. Jeg synes ikke, at burgeren så ud af meget, da den kom, men jeg blev mere end mæt. Jeg synes, at prisen lå lidt i den høje ende, men man skal også huske på, at det er specialprodukter (fx vegansk "bacon"), hvilket trækker prisen op. Men alt i alt en rigtig udmærket burger og det er helt sikkert ikke sidste gang jeg har spist der.

P.s: hvornår lærer de, at en burgerbolle bør ristes? ;)





Ingen kommentarer:

Send en kommentar