mandag den 8. september 2014

Bornholm, Bornholm, Bornholm, du min dejlige ferieø....

For en måned siden tog manden og jeg på en forlænget weekendtur til Bornholm - som en sidste mand-og-kone-uden-barn tur. Det var en rigtig dejlig tur og selvom det til tider var hårdt med den tykke mave, så synes jeg alligevel vi nåede en hel del. Her vil jeg dele vores tur med tekst og billeder af mig og min tykke mave (33+4 til 34+0).
 
Lørdag d. 9. august:
Det første vi gjorde, da vi ankom var at tage til et rovfugleshow. Især latterfuglen og gåsegrippen var svært underholdende. Vi spiste frokost i Rønne og tog så til Sandkaas Familiecamping, hvor vi havde lejet en hytte. Hytten savnede en sofa, men til gengæld var der eget toilet og bad - så mig og min gravide blære ikke skulle bevæge mig hen til fællestoilettet flere gange hver nat.
 
Søndag d. 10. august:
Dagen blev brugt ved Hammershus, hvor vi gik op og så ruinerne og ned langs vandet for at se Løvehovedet. Turen tilbage til ruinen gik gennem et naturområde og en mark med får - mine bukser fik kun et lille hul, da vi skulle forcere et pigtrådshegn, for at komme ud igen. Vi belønnede os selv med en is ved Hammerhavn og tog derefter til Opalsøen. Eftermiddagen blev brugt ved Helligdomsklipperne, hvor vi bekæmpede trapper, kæmpe sten og stige, for at komme ned i grotten Den Sorte Gryde - som er fyldt med grotteedderkopper, pyhh. Dagen sluttede af i Døndalen, hvor vi så Danmarks største vandfald, som dog var langt fra imponerende.
 
 
 
 
 
 
 
Mandag d. 11. august:
Vi startede dagen med en 3 km gåtur i kuperet terræn i Paradisbakkerne, hvor vi bl.a. så den 35 tons tunge rokkesten. Bagefter så vi Nexø og Aakirkeby, samt Balkastrand og Dueoddestrand. Dagen sluttede af med en kort gåtur i Ekkodalen og en tur til Rønne.
 
 
 
 
Tirsdag d. 12. august:
I dag skulle vi hjem, men vi nåede lige Vang granitbrud og en tur til Svaneke, før vi satte kursen mod færgen. Svaneke var utvivlsomt den hyggeligste by, vi stødte på og vi kom da også derfra med både bolcher, chokolade, vingummi i tasken og is i maven.
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar