onsdag den 23. april 2014

Mikuna Århus

Da jeg var i Jylland i påsken, tog min mor, min mand og jeg en tur til Århus. Vi kiggede butikker, spiste frokost på Mikuna, var en tur på Brugtvareterminalen i Viby og en tur i Bazar Vest.

Mikuna
Frederiks allé 96
8000 Århus

Mikuna er et helt nyåbnet vegansk takeout sted i Århus. Der er et par borde, så der er også mulighed for at nyde maden på stedet. Caféen har fokus på bæredygtighed og er 100% dyrevenlig. Menukortet frister med burgere, sandwichs, smørrebrød og andre lækre ting.
Tjek Luna Månebarns beskrivelse af stedet her. På facebook finder du Mikunas side og her på AoA finder du en kort beskrivelse af caféen:

" De tre kvinder bag Mikuna betegner stedet som Aarhus' nye veganske sandwichbar, hygge-suppe-hus, hang-out og billig-kaffe-spot. Interesseret? Så kig forbi Frederiks Allé 96.
Mikuna betyder "måltid" eller "mad" på quichua, som er et af de indfødte i sydamerikas regnskoves oprindelige sprog. Og der er en god grund til, at stedet er opkaldt med et ord fra netop dette sprog - for de tre ejere mødte hinanden i Ecuadors regnskov."
Min mor og jeg fik hver 3 stk. smørrebrød:
- hønsefrisalat med karse og æblechuncks
- fiskefrifillet med remo, caviart og dild
- veggadelle med rødkål og agurkesalat

"Hønsesalaten" var klart den bedste. Dellen var også god og mindede meget om en "rigtig frikadelle". "Fiskefilletten" var ikke så meget mig - det var en form for soyafillet, jeg er nok mere til fredsfisk versionen med en paneret pastinak. Men klart et sted man bør lægge vejen forbi, hvis man er i nærheden af Århus - og sikke lille verden er, mødte faktisk Luna Månebarn, da jeg var på caféen.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar