tirsdag den 15. april 2014

Hæklet legetøj, en fin lille uro

Min søde mor er mere end dygtig, når det kommer til garn og man kan bede hende om at hækle nærmest alt, man kan forestille sig. Da hun var på besøg i vinter, var vi på AOH (Alt om Håndarbejde) messe, hvor hun bl.a. købte bogen "Lutter Løkker". Bogen er skrevet af Jeanette, som er bloggeren bag Lutter Idyl.

Bogen indeholder 22 opskrifter til både større og mindre projekter til baby og børneværelse, bl.a. opskrifter på rangler, babytæpper, sækkestol, puf, kurve, indkøbsnet, barnevognstaske, krammedyr, uro og meget andet. Hun gav 100 kr for bogen og jeg kan se, at den er lidt dyrere at købe, når det ikke er på messen. Men opskrifterne er så gennemførte og lækre, at den er alle pengene værd.

Tingene i bogen er sååå fine og jeg har lavet en meget lang bestillingsliste til min stakkels mor. Men der er også en hel del andre bøger med de fineste sager til de små. Bl.a. har Maja Hansen skrevet en del bøger: "Hæklede dyr", "Flere hæklede dyr", "Hæklet julepynt", "Hæklet frugt og grønt" (oplagt til legekøkkenet) og ikke mindst "Hæklet legetøj", hvorfra jeg bl.a. har bestilt den fineste uro og den er også det første på bestillingslisten, som blev færdigt. Okay, den skal lige have monteret snore og hænges op, meeen. Hun har hæklet, mens jeg har syet og lavet øjne. De er så fine og jeg glæder mig til at finde det helt perfekte sted til dem.

 




 

Pssst: i bogen står der ikke noget om fyld, men vi har altså puttet lidt fyld i både månen og skyen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar