søndag den 5. januar 2014

Veganz, Goodies Café og Avesu

Et vegansk supermarked med en tilhørende cafe, samt en skobutik og restaurant på overetagen. Ja tak!

Tag u-bahn eller s-bahn til Warschauer Straße. Lige så snart du kommer op fra stationen, kan du se Veganz og de andre herligheder (Warschauer Str 33).

 
Der ligger også en Veganz på Schivelbeiner Straße 34, men her får du ikke fornøjelsen af cafeen, restauranten og skobutikken.

Veganz er et vegansk supermarked. Her kan du boltre dig i over 6000 forskellige veganske produkter. Jeg brugte lidt tid på at ærge mig over, at vi var der mandag og først kom hjem onsdag. Vi havde ikke køleskab på hotellet, så vi havde ikke mulighed for at køle tingene ned. Det gjorde, at jeg ikke kunne købe frysevarer. Jeg spurgte personalet til råds og vi nåede frem til, at de oste jeg gerne ville have med hjem, nok godt kunne klare sig i bilens bagagerum i parkeringshuset nogle dage. Grundet de manglende kølemuligheder begrænsede jeg mig derfor meget, men jeg måtte absolut have prøve nogle af de famøse Daiya oste og Wilmersburger ost. Jeg har hørt meget godt om dem og kan ikke skaffe dem i Sverige.









Efterfølgende nød jeg et stykke blåbær "cheesecake" i Goodies cafeen, som ligger i forbindelse med supermarkedet.




I overetagen ligger Avesu, som er en vegansk skobutik. Jeg mangler desperat vintersko og havde længe kigget efter Fivefingers Lontra modellen. De havde den og jeg prøvede flere størrelser, men måtte skuffet erkende, at de ikke levede op til mine forventninger. De var alt for stive (grundet det at det er en vintermodel) og gav mig ikke barefoot følelsen, som jeg ellers elsker ved mine Fivefingers. Jeg prøvede en håndfuld andre sko og endte med et par vandrestøvler fra Goretex (what! jeg ejer nu vandrestøvler). De passer helt perfekt, omend jeg lige skal vænne mig til at gå mere "stift" end jeg normaltvis gør.



Ved siden af Avesu ligger Mio Matto, som er en italiensk inspireret vegansk restaurant, men vi var desværre ikke sultne. Den er også 100% vegansk.

Fangsten

Et par veganske vandresko, ja tak

Man måtte da lige have et "I <3 Vegan" reklame net til at have varene i

To slags Streich (ca. 10 kr billigere end i DK) med krydderurte/tomat og med paprika. Desuden to andre smørepålæg med paprika/zuccini og tomat. Et glas tofarvet "nutella" fra DeRit (virkelig lækker, fuldstændig som jeg husker tofarvet nutella). TwiBio kiks med chokofyld, seitan mel (uhh spændende), Wilmersburger cheddar "ost", Daiya hawarti style "ost" og Daiya cheddar style "ost".

Denne smore kom ikke med på billedet med de andre varer, da den blev spist på vejen tilbage til hotellet. Den var ikke så meget mig, men måtte bare prøve en af de famøse s'mores (navnet er en sammentrækning af "give me some more". Det populært i USA og består af en "sandwich" lavet af kiks med skumfiduser og chokolade i midten)

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar