mandag den 14. oktober 2013

Spiseklub på Bronx Burger

TILFØJELSE: Jeg har efterfølgende spist på Bronx Burger og jeg må med beklagelse meddele, at deres burgerboller IKKE er veganske!

I fredags besøgte spiseklubben The Bronx Burger Bar på Nørrebrogade. Skulle du være interesseret i at joine os, kan du finde os på facebook under "Vegetarisk/vegansk spiseklub for unge/voksne (DVF)". Vi mødes den anden fredag i måneden, hvor vi besøger et spisested. Ofte er vi omkring 20 deltagere og ofte slutter vi af med en øl eller lidt hygge et andet sted. Det er mere ende hyggeligt og jeg elsker at deltage i disse arrangementer.

The Bronx Burger Bar
Nørrebrogade 114
Tlf:  35 39 23 18
http://bronxburger.dk/
Man kan bestille bord på hjemmesiden

Stedet tilbyder ti slags burgere, fem slags tilbehør og seks dyppelser. Man vælger en burger, et tilbehør og en dyppelse. Prisen er 98 kroner uanset kombinationsform. Da vi var 19 personer i selskabet, havde de lavet en buffét til os, så vi kunne lave byg-selv-burger. Der var yogurt i guacamolen, men i stedet kunne man bruge hummus og ketchup.
Af fyld var der røgede mandler, salat, rødløg, tomater og syltede agurker. Hertil var der kartofler, pommes frites og løgringe (ikke veganske). Bøffen var skiver af knoldselleri, hvilket jeg synes var lidt halvhjertet. Bevares de smagte godt, men når det er en burgerbar forventer jeg umiddelbart en bøf. En af deltagerne fra spiseklubben havde selv medbragt vegansk mayonaise, så jeg fik bygget mig en burger med salat, mandler, selleriskiver, mayonaise, ketchup, syltede agurker og rødløg. Udmærket smag, men nok ikke et sted jeg besøger igen - så er jeg nok mere til Halifax, Haché eller Tusen och 2 (hvis du kommer til Malmø).

Beklager billederne, men der var en meget dæmpet belysning, hvilket gjorde det nødvendigt at anvende blitz.








Ingen kommentarer:

Send en kommentar