søndag den 25. august 2013

Lidt souvenirs skal man da have med hjem

Jeg har endnu ikke fået kigget de 900 billeder fra Mallorca igennem, men jeg har tilgengæld taget billeder af de fine souvenirs, som jeg har bragt med hjem. Foruden nedenstående, købte jeg også en top, et par bukser og to kjoler, men jeg synes det er svært at tage billeder af tøj, så I må nøjes med nedenstående.

Min bedstemor og jeg overnattede hos min far og hans hustru, dagen før vi skulle flyve. Jeg havde taget en masse friskplukkede tomater meed derhen og fandt en skål i køkkenet til dem. Jeg synes, skålen var virkelig fin, men spurgte ikke til den. Jeg ved, at de begge har rejst meget og antog, at den var fra udlandet og derfor uopnåelig. Men hov, så fandt jeg den sørme på Mallorca. Så ja, den var fra udlandet, men den var ikke uopnåelig. Så jeg købte to forskellige størrelser med hjem. Ligenu ligger der tomater i den ene og friske chilier i den anden. 
En fin patchwork taske fra S'Arenal området, hvor vi boede. Og da jeg fik kigget nærmere på den, så jeg at alle stofferne tilfældigvis har elefantmotiver - juhuu sagde elefantelskeren.
I Palma fandt jeg den fineste "lille" butik med en masse tasker. Alle taskerne var lavet i "non-læder", hvorfor det selvsagt var en himmel, for en veganer. Mærket er Herisson Firenze og kan også fås over nettet. Så nu er jeg endelig indehaver en en pæn "dametaske" - det er nok lidt bedre end rygsækken, når vi er ude og spise ;)
Ja, jeg kom selvfølgelig til at købe nogle øreringe med hjem til samlingen. De fineste "guld" fjer, sjove koralfarvede blæksprutter og finurlige hippieøreringe.

Der er også købt lækre mallorcinske mandler med hjem til manden (som han med stor fornøjelse er i gang med at konsumere). Og så er der købt et par småting med hjem til min ugletossede svigerinde og nogle fine ting til min mor, som altid trænger til lidt forkælelse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar