torsdag den 3. maj 2012

Der leges "gæt en plante"

Haven spirer på livet løs og det vrimler op af jorden med uidentificerede planter - spiselige og uspiselige.
Jeg er vokset op med have, primært køkkenhave - og jeg elskede det. Haven her har vi jo ikke selv anlagt, så alt der kommer op er en overraskelse :) Det er planen, at i år får den lov til at vokse som den lyster, så vi kan se hvad der er plantet hvor. Til efteråret køres det meste så ned og der anlægges en ganske fornuftig køkkenhave.
Indtil videre er der dog lidt spiseligt; solbær, ribs, brombær, persille, rabarber, purløg, løvstikke og blommer. Jeg har endnu ikke planlagt hvad køkkenhaven skal indeholde, men satser på en klar overvægt af bær og grønt - gulerødder, jordbær, ærter, squash, stikkelsbær, græskar, bønner, radiser og en masse krydderurter. På sigt ønsker jeg mig et lille drivhus til druer, tomater, agurker...
Jeg har taget en masse billeder af haven i dag, både det jeg kan se mig ud af og det jeg ikke kan gennemskue hvad er ;)

Purløg


Løvstikke

Rabarber


Persille

Ribs

Solbær















Tulipantræ



Blommetræ

Ingen kommentarer:

Send en kommentar