mandag den 30. april 2012

Huset - igen igen...

Kære blog.

Undskyld jeg har forsømt dig på det sidste, men jeg har haft travlt med at sætte mit slot i stand og gøre det lækkert. Som kompensation for forsømmelsen, vil jeg nu lave et overdrevent langt indlæg med en ordentlig bunke billeder af huset :)

Stuen som stort set er ved at være færdig. Der mangler lige lidt til væggene og så en mindre detajle som et tv og parabolmodtager ;) Vi har lånt et tv af Kasper, men da vi ikke har signal, har det ikke været i brug endnu. Det har ikke gjort så meget, da vi ikke rigtig har tid til at se fjernsyn.

Vi betalte 4.500 sek for vores fine sofaborde. Vi var lige en smut (igen igen) i XXXLutz i går og kunne se, at de er blevet sat op til 7.800 sek. Sikke en god handel :)
Hov, med en ny stor bogreol har jeg lige pludselig plads til alle mine bøger - jeg må straks ønske mig nogle flere ;)




Da vi overtog huset, var der en "jydebue" ind til spisestuen. Den fik vi hurtigt en tømrer til at udvide til en firkant i stedet. Man kan lige skimte lysekronen i loftet i spisestuen...


Spisestuen med bord (der er en xtra plade) og 6 stole. Til venstre for spisebordet er der et styks stor tom umalet væg. Vi har nemlig købt et verdenskort tapet, men har endnu ikke fundet nogen der kan sætte det op...

Min elskede Clausen & Søn skænk, som Martin en lille smule hader ;)

Entre

Postkortholderen er kommet op, hvor der før sad et spejl = et styks pænt misfarvet kork...


Entre nu med stort spejl og Holstee manifestet


Badeværelses i stueetagen


Badekar med massagedyser, øhh ja tak ;)


Badeværelset første sal

Badeværelset første sal

Alrummet første sal = roderummet

Svanemor er kommet i ramme, men endnu ike hængt op, da vi jo ikke ved hvordan alrummet bliver indrettet (læs: vi har ikke flere penge, så der går laaang tid)

Brændeovns hyggehjørne


Fra alrummet er der indgang til mit værelse, soveværelse, badeværelse og walk-in closet

Vores elskede Esben, eller hans bur i hvert fald. Han ligger og gemmer sig i sin rede i bunden af buret

Mit megalækre walk-in closet


Soveværelset, som er færdigt bortset fra lidt pynt til væggene og lidt junk til at stå på kommoden ;)


Både soveværelset og mit værelse har udgang til altanen

Altanen. Gulvet er blevet vasket ned med klor. Senere i dag skal jeg lige vaske det med almindeligt vand og så skal det behandles. I altankasserne er der sået kruspersille, dild, koriander og basilikum


Udsigt over noget af vores jungle og det spritnye garagetag - pssst græsset er pinligt langt nu, men vi har endnu ikke fået købt en græsslåmaskine, ups...

Mit værelse, som mangler møbler ;) Skunken er blevet malet hvid (selvom den vist egentligt bør få endnu et lag, nummer fem vel at mærke)

Lidt møbler er der dog. Min elskede tallerkenrække og et par hylder. På gulvet ligger dørgerigterne...

Oprindeligt var planen at jeg skulle have et skrivebord, en lille kommode og en gæsteseng. Meeen, planen er ændret en smule. Skal selvfølgelig stadig have et skrivebord, men kommoden er skiftet ud med en større model, som kommer til at stå under Vanløsemadonnaen. I stedet for en gæsteseng, som fylder hele værelset, har vi købt tre foldemadrasser og tre luftmadrasser.

Vanløsemadonna <3

Min "på-besøg-hos-moster-Maj-legetøjskasse", som jeg har malet i en fin lilla farve

Bryggers. Det skal males hvidt, men har ikke stået så højt på prioriteringslisten. Men det har hvad der er brug for; en håndvask, opbevaring til rengøringsmidler og en vaskemaskine. Tørretumbleren er af ukendt dato, så tøjet bliver tørret på stativer i udestuen eller haven


Køkkenet er ikke så kønt, men ganske funktionelt. Vi har skiftet grebene og på sigt (når vi bliver rige) skal det have den helt store makeover









Martins værelse med hele tre computerborde. Den lille kontorstol skal op på mit værelse og den store er faktisk Kaspers. Han skal permanent have en computer og stol til at stå her. Martin skal ud og hente sin kontorstol i dag :)

Da Martin er på arbejde, er det den gamle danske bil, som skal sælges, som står i indkørslen. Nedenfor er et billede af hans nye elskede...





Ribsbuske

Solbærbuske

Rabarber

En løvstikke (eller flere), som er gået lidt amok

Martin kan ikke udstå det gul/brune look, jeg synes det er ovenud hyggeligt...

Udestuen, hvor vi har lagt nyt gulv. Havemøbler har der ikke været råd til endnu, så vi bruger dem der var efterladt indtil videre...


Der har været en milliard ting, som man har skullet tage stilling til, samle, købe, installere, skille af, male og forholde sig til. Men det begynder så småt at tage form. Der er ikke længere en umbrako nøgle fremme hver dag, og der er efterhånden lamper i de fleste lokaler, så man kan orientere sig ;) Der mangler stadig en ton af ting, især ting som koster penge; lampe til entre, udestuemøbler, græsslåmaskine, skrivebord, kommode og det fortsætter i det uendelige. Vi køber lidt af gangen og vil hellere købe lækre ting end dårlig kvalitet. Jeg har ferie i denne her uge, så jeg har et styks laaang to-do liste, som bl.a. siger, at jeg skal fjerne stof fra alle dørene, så de bliver klar til at blive malet...

1 kommentar:

  1. Sikke et dejligt hjem, I har fået jer! Der er masser af plads og spændende planter :) Tak, fordi du deler billederne. Skønt!

    SvarSlet