søndag den 8. december 2013

Julepynt skal der til

I søndags, da det var 1. advent, pyntede jeg op. Når man sidder i sofaen om aftenen og "svenskerstagerne" er tændt, kalenderlyset brænder og olielamperne ligeså, så kommer man rigtig i julestemning. I dag er manden på arbejde og juletræssalget startede netop i dag, hvorfor jeg selv har været ovre ved købmanden og slæbt et kæmpe juletræ hjem. Det er nu sat på fod og står og drypper af i stuen. I aften når manden kommer hjem skal det pyntes med julelyskæder, flag, stjerne og et hav af umage julekugler og figurer. Jeg elsker, når træet skal pyntes og når lysene tændes første gang.

Glædelig december og 2. advent derude.

En klump ler, gran, "bær", "svampe", kanel, kogler, snespray, glitterspray og et parafinlys
Sidste år fik jeg tre flotte engle af min niece Alberte
Sidste år havde min mor hæklet en masse fine juletræer til mig. I år har jeg bundet dem på en guldsnor, så de hænger i køkkenet som en guirlande
Svensk integration når det er bedst. Julestager skal der til

Julepynt, juleappelsiner og julekalender. Det er en god kombination


Et flot julemand skåret af min svigerinde
Jeg satser på at nå ned omkring 5. december, når julemåneden er ovre ;)
Olielamper skal der til
En troldegren bundet sammen af seks mindre grene, pyntet med hæklede hjerter, nisserikker og gamle træfigurer


Jeg har købt en chokoladekalender til manden
En fin hæklet guirlande fra min søster

Ingen kommentarer:

Send en kommentar