søndag den 22. september 2013

Gammeldaws ævlekage

Vi kender den alle og de fleste kan lide den, så jeg synes den fortjente et indlæg på bloggen.

Gammeldaws ævlekage
- æbler
- æblekagerasp (rasp som er blandet med mandelaroma og sukker)
- flødeskum


Jeg bruger en æbledeler, til at dele æblerne og fjerne æblehuset og så skræller jeg bådene. Æblebådene skæres i mindre stykker og koges ind til en grød i en gryde med en lille smule vand i bunden. Jeg kan godt lidt, at den er lidt chunky, så jeg koger ikke æblerne til ukendelighed. Jeg brugte søde æbler, så der var ikke behov for at tilsætte sukker, men det må man vurdere fra gang til gang.



Man anretter i en skål i lag (gerne en skål med lige sider, så man rigtigt kan se lagene). Læg skiftevis æblegrød og æblekagerasp, indtil skålen er fyldt op. Den pyntes med en omgang flødeskum. En nem og hurtig klassiker.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar