tirsdag den 3. september 2013

En to mange tomater

Udestuen bugner med tomater for tiden. Der er 12 planter og de fleste når helt op til taget. De er efterhånden viklet ind i hinanden og flere af dem er egentligt ikke helt kønne mere. Men tomaterne er simpelthen så smukke. Jeg elsker de forskellige former, farver, dufte og smage. Dagligt kan vi plukke modne tomater til skålen, som står i køkkenet til fri afbenyttelse. Jeg er ikke så stor fan af friske tomater (uhandy som veganer), så en del af tanken bag tomatdyrkningen var også, at vække min kærlighed til de små sødmefulde væsener. Og jeg må indrømme, at jeg er blevet bedre til friske tomater nu. Jeg er dog mest til de små, som er meget "kødfulde" (det er "snasket" i midten jeg ikke bryder mig så meget om).



Hmm. Den første er en blommetomat og den anden er en cherry tomat. Men den sidste er faktisk også en cherry tomat. Det ved den vist bare ikke selv. Jeg kalder den banan tomaten ;)
Der er gule, pink, "sorte", røde, mærkelige, lange og mikro




Ingen kommentarer:

Send en kommentar