tirsdag den 27. august 2013

Orgasmisk choko dessert

Her til aften ville jeg afprøve den bedårende og talentfulde Lauras (SidesaddleKitchen, Raw not Gross) opskrift på det hun kalder chocolate avocado pudding. Pudding betyder bare en form for dessert, ej at forveksle med chokolademousse, som er en let og luftig sag. Og hold nu op! Jeg er mere end begejstret. Sikken konsistens, sikken smag, sikken fantastisk dessert. Opskriften er Lauras, jeg har blot oversat og skrevet danske måleforhold på.
Obs: det er en meget tung, bestant, fuldfed og cremet dessert. Jeg forestiller mig, at nogle friske bær eller anden frisk og syrlig frugt vil komplimentere den godt. Obs: den er allerbedst lige når den er lavet. Konsistens og smag ændrer sig lidt af at være i køleskabet.

Orgasmisk choko dessert (til 4 portioner afhængig af hvor grådig du er)
- 3 alm avocadoer eller 2 store
- 2 dl agave sirup
- 2 dl kakao pulver
- 3 spsk kokosolie
- ½ tsk balsamico eddike
- ½ tsk soya sauce
- 1/4 tsk salt

Fjern sten og skræl fra avocadoerne og smid alle ingredienserne i en foodprocessor eller brug en stavblender. Kan serveres direkte eller stilles i køleskabet, hvis du virkelig kan formå at vente med at fortære den.

P.s: nej, den smager ikke af hverken avocado eller eddike. Den smager af et lille stykke af himmelen.

2 kommentarer:

  1. Hvad for noget kakaopulver bruger du?

    SvarSlet
  2. Hej. Jeg bruger ikke noget bestemt mærke. Bare helt almindelig kakaopulver. Ikke noget mærkelig blandingsprodukt, men bare ren kakao. Kan findes i supermarkederne der hvor der ellers ville stå kaffe, te og kakaoprodukter.

    SvarSlet