tirsdag den 23. april 2013

Kollegabesøg

I lørdags havde jeg besøg af syv af mine kollegaer. Vi mødtes i Malmø, hvor vi gik lidt rundt, før vi spiste frokost på Vapiano, hvilket alle heldigvis syntes var en succes. Efterfølgende delte vi os op. Vi var nogle stykker i Ebbas hus. Ebbas hus er et lille museum i det centrale Malmø. Dette gadehus med aner fra 1700-tallet er et typisk eksempel på hvordan almindelige mennesker boede i Malmø før i tiden. Snormagersken Ebba Olsson boede i huset det meste af sit liv, hvor hun flyttede ind sammen med sin familie i 1911. Hele indretningen fra 1910'erne er bevaret med kakkelovn, zinkvask, loftsrum og das i baggården. Huset doneredes til Malmø Museer i 1984 af Ebba selv, og etableredes i 1991 som museum.
Efterfølgende lidt shopping og så mødtes vi på Kafé Agnez, hvor vi fik et stykke lækker kage. Efterfølgende lidt løsgodis indkøb og så bussen hjem til mit slot. Efter en rundtur i huset stod den på sushi workshop. Pludselig var dagen gået og de satte kursen hjem mod Danmark.

Det var en fantastisk hyggelig dag og priser mig lykkelig over, at jeg har så dejlige kollegaer. Det eneste problem med dagen var, at den gik alt for hurtigt. 

Der blev produceret et "lille" fad med vegansk sushi og et stort fad med fiske sushi. Alle gik i al fald mætte og tilfredse derfra.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar