søndag den 28. april 2013

Gartneri

I dag har jeg igen været lidt effektiv i haven. Stod op kl. 8 og nåede lige at slå græs og samle 5 sække visne blade sammen (man begriber ikke hvor meget de blade fylder, før de er mast sammen i sækken), før vi satte vi kursen mod Danmark - vi skulle i biografen med nogle af Martins kammerater, men fik lige presset en tur til Køge ind først. Jeg ville nemlig gerne en tur på Toftegård Gartneri. Det ligger idyllisk blandt markerne i Vedskølle og de har et umådeligt stort udvalg. Alt hvad man kan forestille sig i krydderurter, tomater og chili har de. Foruden alle de vanlige ting. 

Jeg måtte virkelig beherske mig og huske på, at jeg også havde en del frø derhjemme. Endte med en bakke med 18 jordbærplanter (honey eye), to slags snackpebre, to slags chili, en skoleagurk, en hokaido og en gul cherry tomat. 




Foruden ovenstående, er der nu også plantet gule og grønne stangbønner (håber ikke jeg har været for tidlig på den), hovedsalat, pluksalat, slikærter, gulerødder og tagetes, gule løg, glaskål, skovjordbær og radiser. 

Jeg mangler lige at lave et stativ til ærterne (løb tør for bambuspinde), så de kan blive plantet i morgen. I morgen skal der også plantes forårsløg og sættes squash til forspiring. 

Så er det ellers bare om at passe godt på dem, vande og vente. Og så skal pluksalat, gulerødder, radiser og glaskål plantes fortløbende, ca. hver 3. uge.

Det kan næsten kun blive godt. Med så meget forskelligt, må der unægteligt være noget der virker.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar