onsdag den 13. februar 2013

Træning og yoga app

Efter vi flyttede i hus har jeg ikke trænet (ud over med at grave have, slå græs, fjerne tapet, samle møbler og meget mere), men Martin og jeg har nu endelig været nede i det lokale fitnesscenter og melde os ind. Det hedder fitness 24/7 og har som navnet ligger op til åbent døgnet rundt. Der er betjening man-tor kl. 16-19 og ellers skal man selv lukke sig ind med fingeraftryk og kort.

Ganske smart.

Indtil videre har mandag været vores faste dag. Jeg underviser i nærgymnastik onsdag og torsdag og er derfor sent hjemme de dage, hvorfor jeg ikke kan træne der. 

Så nu er planen fitnesscenter mandag og fredag. Og så træner jeg i maskiner onsdag efter nærgymnastik på træningscenteret, hvor vi har benpres, curl, extension, biceps, triceps, ryg og mavemaskiner.

Mandag og fredag:
- crosstrainer: 15 min
- styrkemaskiner: curl, extension, benpres, mave, ryg, brystpres, øvre ryg, skulderpres, biceps, triceps og ryghævninger. 

Som man kan se, så er der en overvægt af styrketræning og ikke overvældende meget cardio. Bryder mig nemlig ikke om cardiotræning, så har valgt at starte med noget jeg er motiveret for og kan lide og så sniger jeg langsomt mere cardio ind.

Og nårh ja, så har jeg fået en yoga app på telefonen, hvor jeg har lavet et program jeg kører hver morgen - jeg ændrer det engang imellem.

Så med morgensmootie, morgenyoga og træning tre gange om ugen, er jeg kommet godt i gang.







App'en er i øvrigt ret smart. Den er ganske gratis og har en meget stor database med øvelser, som man så selv sammensætter til et program. Hertil kan man vælge musik og man vælger selv hvor længe de forskellige øvelser skal vare. Btw, hvis man ser på listen over mine programmer, kan man se at de kun varer 4-5 min, men med deres mundtlige forklaringer og det at man laver øvelserne både til højre og venstre, så tager de præcist dobbelt så lang tid.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar