tirsdag den 8. januar 2013

At rejse er at leve

Jo tak elsker virkelig at rejse. Det eneste problem med at rejse er tid og penge - som med alle andre ting. Jeg går stadig og overvejer om der skal sættes nåle i det smukke verdenskort tapet på væggen. Det eneste der taler imod er, at Europa er ret småt derpå, og det er selvsagt der jeg har rejst mest. Så overvejer fortsat.

Men hvor har jeg egentligt været i denne store forunderlige verden?

Marokko: Marrakech
Portugal: Lissabon
USA: Hawaii (Hilo), Oahu (Honolulu)
Grønland: Nuuk og Sisimiut og så lige strandet et døgn i Kangerlussuaq
Belgien: Brugge, Bruxelles og Ostend
Tyskland: Berlin, Lübeck og München
Schweiz: Kandersteg
Frankrig: Antibes og Paris
Italien: Milano, Venedig og Gardasøen
Østrig: Salzburg, Ellmau og Kitzlochlamm
Ungarn: Budapest
Tjekkiet: Prag
England: London
Sverige: en håndfuld steder
Og så sikkert en del småsteder, om jeg ikke kan huske

Elsker at opleve nye ting og elsker at fylde mine rejser med alt fra faldskærmsudspring til beundring af bygningsværker. Elsker at opleve nye ting og kan "leve" af mine fotos fra rejserne i lang tid efter.

I 2011 havde jeg endelig arbejdet et år og derfor optjent ferie, så der overkompenserede jeg virkelig med 3 uger på Hawaii, 1 uge i Lissabon (alene), 1 uge i Marrakech og en weekend i München. I 2012 blev det til knap så meget, da vi jo skulle bruge en del tid og penge på at flytte i hus og holde bryllup, men en smuttur til Oktoberfest i München blev det da til.

Nu er der ved at være styr på huset (i grove træk) og håber, at jeg kan finde pengene til at komme på en lille rejse i år. Har set mig lun på Kroatien, måske Zadar, men nu må vi se.

Besøg hos Signe i Belgien, her på segway i Brugge

3 måneder i Grønland, hvor jeg boede i Nuusuaq i Nuuk og arbejdede på Dr. Ingrids Hospital - her var vi et smut til Sisimiut

Vores første rejse sammen var noget af en oplevelse. Her var vi 3 uger på Oahu, Hawaii. Her i BOBs (Breathing Observation Bubbles)

En skøn uge i det hektiske Marrakech med min dejlige veninde Tine

En tur til Ellmau i Østrig med svigerfamilien. Her var jeg oppe og paraglide, mens de andre vandrede

En håndfuld år siden efterhånden, men her i Budapest, hvor jeg spenderede en uge med min kære moder

En uge i Lissabon med mig selv

Her i Venedig. Var på roadtrip med min mand, hans ven og min veninde. Vi kom omkring Antibes, Gardasøen, Venedig, Kandersteg, Salzburg, Kitzlochlamm og måske nogle andre steder jeg ikke lige kan huske på stående fod

Antibes - kommer altid til skade på mine rejser. Her var der et skilt, som gik frontalt ind i mig. Kun et mindre besøg på skadestuen

Mucnhen, hvor jeg nu har været to gange til Oktoberfesten med mine skønne veninder

Kandersteg - her før den intense solskoldning

Ingen kommentarer:

Send en kommentar