søndag den 4. november 2012

Den der overlocker

Okay, jeg har erhvervet mig en overlocker. Købt brugt over dba. Jeg har fundet manualen på nettet og har trådet den. Jeg er ret så sikker på, at den er trådet korrekt og Martin har også tjekket den efter. Men kan simpelthen ikke finde ud af at indstille den. Troede godt nok ikke at trådstramhed og sådanne ting kunne være så svære at regne ud. Min søster er relativt kompetent med en overlocker (omend hendes er spritny og min nok er fra 80erne). Så her uploader jeg en masse billeder i håbet om at hun (eller andre?) kan hjælpe mig med den. Ellers må jeg slæbe den ned til min lokale symaskinebutik og få råd og vejledning.




På siden af maskinen sidder hand wheel and feed regulator - her kan justeret mellem 4, neutral, 2 og 1½

Trådstramheden for højre/venstre nål og højre/venstre looper

Knifeguard

På venstre side af maskinen sidder differential feed indstillingen - denne kan justeret mellem ½, 1½ og 2

Monsteret indeni




Søm bredden



Foot pressure regulating dial
Så der er altså en hel del ting, som man kan indstille på. Er som sagt ret sikker på trådningen, selvom den var svær, men kan slet ikke finde ud af indstillingerne. Har efterhånden prøvet en hel del kombinationer, men den vil bare ikke sy en rigtig søm. Enten glemmer den en af trådene, eller også syr een tråd for starmt/for løst. Har givet op for nu...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar