lørdag den 17. september 2011

Godter i postkassen

Man kan jo kun blive glad, når medlemsbladet fra både Dansk Vegetarforening og Anima ligger i postkassen.



I Vegetaren var der denne gang et interview med Martin og jeg; "Til kødet os skiller".

"I Danmark er der meget få, der lever vegetarisk hver dag året rundt. Derfor kan det også være svært at finde en kæreste med de samme madvaner som en selv. Nogle gange ændrer vi jo også spisevaner, mens vi er i et forhold. Men vil vi kun dele bord og seng med en vegetar, eller er vi ligeså næstekærlige overfor kødspisere, som vi er overfor de dyr, de sætter til livs?"

"Hvad tænkte du, da Maj sagde, at hun ville være veganer?:
Martin: Jeg tænkte "sikke noget pjat". Jeg havde nok forestillet mig, at det var for en kort periode... at det var en eller andet åndsvag ide, hun havde fået. Det håber jeg stadig på"

"Hvorfor håber du på, at hun bliver kødspiser igen?:
Martin: Det besværliggør jo hverdagen utroligt meget. Hvis vi skal et eller andet sted hen og spise, eller hvis vi er ude og rejse, skal besøge familie eller skal på restaurant, så er det jo et kæmpe arbejde at finde ud af, hvor og hvad hun kan spise. Det giver en masse bøvl. Rent praktisk er det rigtig øv, men kun rent praktisk. Følelsesmæssigt er jeg ok med det, bare jeg får lov til at spise det kød, jeg vil."

Blot et lille uddrag fra interviewet, hvor ord som hippierøve, autonome, accept og frivillig tvang også indgår.


Hvis man er blevet nysgerrig på at læse lidt mere i Vegetaren og dets spændende artikler, så kan man få tilsendt et gratis prøvenummer fra Dansk Vegetarforening

Ingen kommentarer:

Send en kommentar