mandag den 18. juli 2011

En hyldest til manden i mit liv - Erik Kold, take one

Er jeg besat af Erik Kold? Tjo, måske. Men er de mega lækre og 70er-agtige at se på samtidig med at de er vildt praktiske og lukker hermetisk tæt? Ja, det tror jeg nok lige. Har jeg ubegribeligt mange? Måske, men som veganer har man altså en stort arsenal af forskellige tørre varer; mel, linser, bønner og så videre.
Så her til aften har jeg nørdet den og taget et hav af billeder af hele min samling som en hyldest til Hr. Kold. Billederne er delt ind efter indhold, størrelse, farve og så lige et gruppebillede. Og ja! Jeg har tænkt mig at uploade alle sammen, for det tog pænt lang tid at tage alle billederne.


De "flade"

Spaghetti dåsen

De helt store

De næsten helt store

"Frøene": hampefrø, sesamfrø, græskarkerner, solsikkerkerner og hørfrø

Blandet godt: cashewnødder, havregryn, mandler, kakao, chlorella, rasp, ristede løg og suppehorn

De søde sager: flormelis og sukker

Risene: jasminris, sushiris og risottoris

Spaghetti, hel spelt, loppefrøskaller, quinoa, perlebyg, pasta penne, bulgur, couscous, amarant og hel boghvede

Mel: grahamsmel, sojamel, rismel, hvedemel, maizena majsstivelse, lilla majsmel, kikærtemel, majsmel og kokosmel

Linser og bønner: gule flækærter, mungbønner, røde linser, grønne linser, soyabønner, røde kidneybønner, hestebønner, røde splitlinser, beluga linser, grønne ærter, kikærter og sortøje bønner

De "små". Krydderidåsen øverst er den mindste type

De mellemstore

2 kommentarer:

  1. Damm du har mange Erik Kold bøtter. Lidt vildt, men også en fed samling :)

    SvarSlet
  2. De er altså også flotte. Kan huske dem fra min barndom ! (Er fra 1967)
    Mvh. Lone

    SvarSlet