torsdag den 2. juni 2011

Elefantparade

I sommeren 2011 er København vært for en af de største udendørs kunstudstillinger afholdt i Danmark. Udstillingen består af 103 unikke kunstværker, som kan opleves i parker og på gader og stræder i København og på Frederiksberg. Det er farverig, humoristisk og positiv kvalitetskunst, udført af danske og internationale kunstnere og designere.

Omdrejningspunktet er 103 babyelefanter, støbt i glasfiber, som vil pynte bybilledet og skabe en smuk atmosfære for hovedstaden, dens indbyggere samt til de mange turister, der hvert år kommer på besøg. Når udstillingen er slut, samles alle elefanterne til en fælles udstilling 26. august - 8. september. Herefter vil alle elefanterne blive bortauktioneret af Bruun Rasmussen Kunstauktioner ved et stort gallaevent fredag den 9. september på Scandic Copenhagen Hotel. Penge fra auktionen går til den asiatiske elefants overlevelse.

Jeg har selvfølgelig vadet rundt i København i fem timer idag. Mine fødder er helt ødelagte (dumme sandaler), men det lykkedes mig at finde 39 af elefanterne. Synes selv det er ret godt klaret, da jeg jo bare har gættet mig frem. Meeen, da jeg kommer jeg opdager jeg, at nu har de selvfølgelig lagt et kort over placeringerne på nettet. Grrr....

Photobucket

Ingen kommentarer:

Send en kommentar