torsdag den 2. juni 2011

Bananblomst i kokosmælk med nudler

I et tidligere indlæg skrev jeg, at jeg havde købt et styks bananblomst i Thai Supermarked. Igår blev den forvandlet til en nudel-kokosmælk-wokret.

Ingredienser
- ½ bananblomst
- et stort løg
- ½ dåse kokosmælk
- to fed hvidløg
- en spsk hakket frisk ingefær eller tørret ingefær
- en chili
- tre spsk soyasauce
- en god håndfuld cashewnødder
- frisk koriander til pynt
- en citron
- en tsk salt
- nudler til to personer

Start med at koge nudlerne. Jeg plejer bare at lægge dem i en skål og hælde vand fra elkedlen over.
Skær bananblomsten over. Fjern de yderste blade, skær top og bund af og skær hjertet fra. Del blomsten i fire både og skær i strimler. Strimlerne lægges i vand med saften fra halvdelen af citronen og salt.
Løg, hvidløg, chili og ingefær svitses på panden. Hæld væsken fra bananblomsten og kom den i wokken. Tilsæt kokosmælk, soyasauce og citronsaft.
Serveres med frisk koriander. Synes det smager fint, men må indrømme, at jeg hellere vil lade blomsten blive til en masse bananer, som jeg i stedet kan spise...

Photobucket
Opskriften er fra buddhasbrownies.blogspot.com

Ingen kommentarer:

Send en kommentar