søndag den 4. august 2013

Glasbøtter

Som skrevet i mit Plastic Fantastic indlæg forleden, har jeg været på jagt efter nye madbeholdere i glas i stedet for i plastik.

Dette har resulteret i en håndfuld forskellige beholdere. Jeg har købt de billige beholdere fra HW Larsen til rester i køleskabet. De koster fra 16,95 til 39,95 (eks moms). De fåes i mange forskellige størrelser og er oplagte til resterne i køleskabet. Jeg har købt fra 3 ml til 2 liter. De lukker ikke hermetisk tæt og er derfor ikke oplagte til madpakken. Lågene er i plast, men skulle gerne være fri for skadelige stoffer. Vil dog alligevel opfordre til, at maden ikke rører ved låget og at man fjerner det, hvis skålen kommes i mikroovnen.




Til madpakken har jeg investeret i de lækre Glasslock bøtter fra Rawandmore. Jeg har købt sættet med de tre runde skåle (405, 950 og 2.090 ml, 219,-) og dertil købt 2 firkantede bøtter á 715 ml (78,-) og en mindre á 400 ml (58,-). De er fri for BPA, PVC, tungmetaller og phalater. De kan gå i både fryser, mikroovn og opvaskemaskine. Desuden er de helt hermetisk tætte (luft-, lugt- og vandtætte) og er lavet i hærdet glas, så de kan klare en tur på gulvet, uden at gå i stykker. De er virkelig lækre og jeg investerer muligvis i flere på et tidspunkt.






Da jeg alligevel var i HW Larsen faldt jeg også over nogle fine franske sylteglas. Hertil købte jeg gummiringe og metalclips. Jeg tænker, at de kan være gode til små rester, fx. dips, dressinger eller pesto. Jeg foretrækker disse ift. almindelig patent sylteglas, da låget og beholder her er to seperate dele og derfor er nemmere at holde rene. Glas med låg var på tilbud til 7,5,- pr stk (eks moms), så det var jo ganske billigt.







Desuden har jeg fundet 1 liters glasflasker i Søstrene Grene (16,95,-) til mine morgensmooties.

Så nu er jeg klar til madpakker og rester væbnet med glasbeholdere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar